17. apr. 2010

Inspirerende og fasinerende gjenbruk

I Kamille er det en reportasje om klesdesigneren Manon Gignoux som bare innreder med ting hun har funnet, fått eller ting hun har kjøpt brukt. Inspirerende og ganske fasinerende.

Hun kjøper ikke nyproduserte ting, alt hun har skal være enkelt og ha en historie. Alle klærne hun lager er også av gamle og slitte stoffer - hun arbeider som hun innreder.

Jeg vet at mange av dere bloggere er flinke til gjenbruk og gå på loppis. Hver gang jeg går på loppis føler jeg at jeg ikke klarer å skille ut "skrotet" fra "skattene" - kanskje jeg trenger mer øving ;)

Forøvrig hadde jeg nok ikke klart å bare ha gjenbruk i hjemmet mitt, men jeg liker veldig godt en mix og match av det nye og det gamle.

Hvordan har du det? Mest nyproduserte ting, en mix eller mest brukt/gammelt?


Bildene har jeg funnet på Flickr, men flere inspirerende bilder kan ses HER.

Jeg skulle jo gi videre awarder i går, men tiden strakk ikke til. Bedre sent, i innlegget under kan dere se hvem jeg har sendt videre til. :)

Nyt lørdagskvelden!

5 kommentarer:

Tove sa...

Skulle ønske jeg hadde muligheten til loppe funn men det er desverre ikke så mange loppe marked her...Syns det er stilig og blande nytt og gammelt. Blir mer liv i heimen...

Tove

(eddas) sa...

Takk for koselig kommentar:)
Her er det bare gjenbruk i dette huset og:)
Og klær handler jeg ofte brukt:)
Det er nesten bare mat jeg kjøper i vanlig butikk....
Vet ikke hvorfor men jeg synes det er bedre med ting som andre har hatt før meg...sjel tror jeg...nye ting blir så platte:)Men jeg er nok litt rar :)
Ha en flott aften..
eddaKlemmer til deg

Guttemamma sa...

Hei du snille!!
Jeg blir glad og stolt for hver eneste utmerkelse jeg får skal du vite, så tusen takk Lise!!!
Jeg har dessverre ofte litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke alltid får laget innlegg om de da..men jeg prøver.
nattaklem

Lunalei ;-) sa...

Jer sjelden på loppis, og når jeg er det klarer jeg nok ikke helt å skille klinten fra hveten...skrot så langt øyet kan se! hi hi - men det ER det nok ikke, blir nesten litt misunnelig når jeg ser alt det fine andre finner på sine skattejakter!!! ;-)
Jeg liker nye ting - og gamle - blanke ting - og mer "robuste" - jo - har nok en mix!
Nyt søndagen kjære deg!
Klem fra Lunalu

Anonym sa...

Hei Lise:-)
Jeg er jo en del på loppis,
- men tror på en kombi av gammelt og nytt!
- bare gammelt/slitt blir litt vel "shabby" for meg:-)
Nydelig inspirasjons-bilder du viser,
- kan jo få ideer til nye ting også der!
Ha en fin søndag,
klem Hege.

Totalt har det vært besøk på bloggen. I dag har det vært besøk og akkurat nå er det besøkende online.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails