11. jan. 2011

Naturlig pynt - så nært men så fjernt

Hvor heldig er ikke jeg som har to digre lerketrær der jeg jobber! Ikke alle finner lerketrær engang, og her har jeg de, ja, midt i fleisen omtrent hver eneste dag. 
 At lerkegrener med søte kongler pynter opp inne vet vi jo godt, meeeeen...


...så var det å få tak i disse grenene da. 

Fulle av kongler rager de HØYT over bakken. 
Ædda bædda, du når ikke oss. 
Argh!
Ikke skal grenene på bakken være fine nok heller til å ta med inn, synes jeg. 
Nei, nå er det like før jeg henter stigen. 
Så det så!

...eller kanskje jeg bare venter til neste vinter og jul. 

8 kommentarer:

Camilla sa...

Gratulerer med nytt bloggnavn snuppsi =)

Ja kjenner til det med lerketrærne ja. Vi har et ikke langt unna her vi bor, men umulig å få tak i grenene med de fine konglene på. Ja, også kan jeg ikke heller begi meg i treklatring med stor mage, så det får heller vente.

Klemmer fra meg.

Mona Christin sa...

Hei.

Lerkegrener er flotte og dekorative. Det står et oppe i nabolaget her, men tør ikke ringe på å spørre om å få en gren. Har tenkt mange ganger på å stikke opp en sen kveld og nappe et par, men tenk om det kom noen...?? Huff... Jeg er så pysete. Men en dag...

Lykke til i jakten.

Klem Mona C

♥ Monica ♥ sa...

Lerkekongler er de skjønneste kongler. Siden mannen min jobber i parkavdelinga i kommunen sto jeg en søndag formiddag og klippet lerkegrener av et tre midt i en park i sentrum. Men sjefen hans sin tillatelse siden treet skulle beskjæres likevel. Med bagasjerommet fullt av grener og kongler skulle jeg bruke dem i julen. Og hvor er de? Ligger og slenger ved garasjen. Ja ja, neste jul....hehe. Ha en fin dag, vennen.

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Gratulerer med nytt bloggnavn,tøft.
Flott med lerk,masse av det her jeg bor.
Synd at greinene er så høyt oppe ja. Kanskje en ide å prøve med "lasso" og dra greinene ned. Uff nei det var en dum ide hehe.
Ha en fin dag.
Klem:)

reisegladjente sa...

Takk for besøk hos meg..
Ha en fin kveld videre..
Martha.

Portofritt sa...

Ja, de må du jammen få tak i! Vakre!

Spennende med hemmelige prosjekter ;)
Lykke til til deg og meg.

Lunalu sa...

Grattis med nytt og fin bloggnavn! Ja, lerkegreiner er ikke bare bare å få tak i - kanskje derfor de har blitt så populære! Hm - nå kom jeg på noe lurt - takk for inspirasjon!!!! hi hi - flyr ut igjen for å skrive ned før jeg glemmer!
Klem fra Lunalu

Mona Christin sa...

Hei igjen.

Jeg har en utfordring til deg hos meg.

Klem Mona C

Totalt har det vært besøk på bloggen. I dag har det vært besøk og akkurat nå er det besøkende online.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails